Vyzkoušejte hybridní Arkanu E-Tech

Vyzkoušejte hybridní Arkanu E-Tech

Renault Arkana vstoupil na český trh na jaře a nyní rozšiřuje svoji nabídku mikrohybridu 1.3 TCe 140 (103 kW) o silnější provedení 1.3 TCe 160 (116 kW) a hlavně o hybridní verzi E-Tech Hybrid 145 (105 kW). A právě hybridní novinku máte nyní možnost si vyzkoušet při předváděcí jízdě i u nás na salonu.

Právě hybrid je důkazem, proč je Arkana prezentována jako Renault nové generace. Francouzská automobilka hodlá do roku 2025 představit hned 14 novinek a polovina z nich nabídne elektrický pohon. Arkana spadá do segmentu C (jde o kompaktní SUV-kupé) a díky technice E-Tech Hybrid umí nabídnout jízdu výhradně na elektřinu – byť jen v krátkých úsecích.
Arkana je pohledné SUV kupé, za kterým se mnozí otočí s dostatečným prostorem i na zadních sedadlech a královským zavazadelníkem.

Dobře již známe také ústrojí E-Tech Hybrid, které Arkana sdílí s hybridními verzemi Clio a Captur. Jedná se o atmosférickou šestnácti-stovku 69 kW, které dělá společnost elektromotor v převodovce (36 kW) a elektrický startér-generátor (15 kW). O spojení se stará unikátní multimódová převodovka bez spojky, která má dva převody pro elektromotor a čtyři pro spalovací agregát.
Konstruktéři ústrojí primárně chápali jako elektrické, což znamená, že automobil prvotně jede na elektromotor, kterému spalovací motor jen pomáhá. I proto Renault může tvrdit, že ve městě jezdí tento hybrid 80 % času na elektřinu a to i přesto, že podobně jako u jiných full-hybridů má baterie malou kapacitu (1,2 kWh), což vystačí na souvislé ujetí nějakých třech kilometrů.

O účinnost ústrojí a přepínání režimů se stará automatika, přechody mezi jednotlivými mody jsou naprosto neznatelné, jiného pohonu si všimnete leda podle zvuku. Chování ústrojí lze také měnit přepnutím jízdních režimů. Vedle eko a sportovního je tu též individuální možnost nastavení. Přepnutím voliče automatu do pozice „B“ zvýšíte rekuperaci brzdné energie. Nespornou výhodou Arkany E-Tech Hybrid je spotřeba paliva, která je dle WLTP 4,8 l/100 km a ta reálná se k ní skutečně přibližuje.

Umístění lithium-iontových baterií k zadní nápravě zmenšilo zavazadel-ník z 513 litrů na 480 litrů. Pořád však zůstává dostatečně rozměrný, s pravidelnými tvary a dvojitým dnem. Naopak palivová nádrž si uchovala původní objem 50 litrů.

A jaká je cena? V základu vyjde hybrid na 655.000 korun, což je pouze o 20.000 Kč dražší než mikrohybrid 1.3 TCe 140 (103 kW). Sportovně vyhlížející R.S. Line pak stojí 793.000 korun s možností využít bonus za auto protiúčtem ve výši 20.000 korun.

Renault Arkana se už při prvních jízdách projevil jako pohodové auto, které zaujme svým vzezřením i poskytovaným komfortem. Provedení E-Tech Hybrid zaujme i nízkou spotřebou a skvělým sladěním motorů.